scary japanese makeup

Jag är inte alls into japanese gyaru make-up (dubbed as "foki make-up" i Sverige) Men jag kollar gärna på bilder för det är så fascinerande och "annorlunda" och ibland också fint.

men sen finns det de nya "make your eyes bigger" trenderna från japan (?) som jag tycker är sjukt läskigt!!
Allt detta om att förstora ögon är förståeligt i och med att många inte gillar sina små asian eyes.

Följande har upptäckts och används ofta för att förstora sina ögon:

Vit eyeliner i undre water line
vit eyeliner/shimmer whatever white shit you can find - i ögonvrån (något om att fånga ljus /reflections enligt make up gurus på youtube and yes.. i do watch those)
lösögonfransar (asiatiska fransar tenderar att falla neråt istället och det gör ögat mindre????)
circle lenses

OCH.........

undre lösögonfransar... SOM INTE FÖLJER ÖGATS FORM!!



bild lånad från miyus.se eftersom att jag inte visste vad jag skulle googla och har sett detta fenomen på hennes blogg ofta^^


Som ni ser (och om jag inte ser fel) så sitter istället undre lösögonfransen en lång bit the waterline och möter istället övre lösögonfrans en bit ut...

Btw, detta är vad jag antar de gör för att få ögat att se större ut. Det fungerar faktiskt om man kollar lite snabbt men om man stirrar länge får man ont i sina egna ögon, det fick iallafall jag..
jag tycker det ser så läskigt ut för om deras öga hade varit så stort som deras ögonfransar markerar innebär det att en del av deras ögonvita är rosa/vitaktig ELLER att de har en SUPERTJOCK waterline (som i själva verket är waterline+hud)

Jag tycker helt enkelt det ser för läskigt och köttigt ut av någon konstig anledning, vad tycker ni?? Man kanske lär sig att tycka om det helt enkelt.. så vem vet! om några år kanske jag också...nääej.

*waterline är den vita linjen man lägger kajal på.. vet inte vad det heter (har kollat för mycket på makeup tutorials på engelska haha). är det vattenlinjen då? eller ??

*jag har problem med ordet "undre". är det under, undre, eller neder/nedre lösögonfrans?!
ohhh är NEDER ENS ETT ORD?!

ohhh F alla grammatikpoliser nu!!

Kommentarer
Postat av: http://www.herbalistic.net

go here for the best how to prevent wrinkles around lips info available


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0