japanese curry

förra veckan eller förrförra veckan lagade jag japanese curry från instant curry roux som syrran hade skickat från japan. Det blev så yummy!!!!! till och med mamma sa att det var gott och hon brukar vara så kräsen -.-'



skar potatisen, morötterna och löken i bitar - the main ingredients


curry roux, typ buljong?? iallafall själva curry smaken


fräste allt


hade i köttbitarna + vattnet (failade lite.. glömde fräsa köttet först^^)


i med curry roux och det blev smaksatt, lite trögflytande och brunt - typ gryta


åt med ris~

hade förresten japanskaprov idag, FAAAAN jag skrev fel på ETTTTTTTTT ORD!!!! ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh... jag skrev "machi" istället för "mura" på "by" och jag vet att det är mura men det är bara för att jag koncentrerade för mycket på resten av meningen som jag hade tränat extra på (ni som i "ni iku" och i detta fall "kono mura ni izakaya ga aru" woot i denna by finns en krog/folkkrog o.O)
ohh fail.. om jag får ett till fel som jag inte vet om kommer jag cutta något .. My meat <.<


Kommentarer
Postat av: Helena

mmm curry! hehe trodde först att ni hade haft choklad i innan jag insåg att det var själva currykryddan.



btw var beställde du linserna? om de funkar bra kanske jag också ska beställa!

2010-11-16 @ 08:54:29
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: betty

ye haha liknar choklad :D jag köpte linserna på pinkyparadise.com :D men du måste gå på en optikerundersökning så du får reda på din baskurva och din styrka när det gäller linser (tydligen är de annorlunda från glasögon styrkan) :D

2010-11-16 @ 09:19:59
Postat av: Helena

tack! kanske måste skaffa nyga glassögon snart så kanske kan passa på. btw jag fick 200kr från coolstuff!

2010-11-16 @ 20:20:40
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0