furuboda

fredag till lördag var jag alltså i furuboda som ligger åt helvete utanför(?) åhus. Det var alltså en kurs om fn-rollspel för ungdomar i min ålder och totalt var vi väl 20+ stycken. folk från helsingborg, tekniskan i hässleholm, kristianstad och...andra ställen som jag inte vet var de ligger hehe. Det var elever från nian upp till två eller tre från högskolan tror jag. Själva kursen gick ut på att vi skulle veta hur det går till att förbereda sig inför ett fn-rollspel, vad som sker under ett rollspel och typ hur man skriver en resolution samt sätter sig in i rollen som en delegat från ett viss land.

kan säga att jag inte var alls pepp på att studera!! jag och emina tänkte hela tiden "wow vi har frivilligt gått med på att studera en fredagskväll+lördagsmorgon-eftermiddag... men så farligt var det inte... jag har lärt mig en massa som lärarna annars aldrig hade kunna lära ut till oss. (så jag kommer pwna nästa rollspel i skolan??)

anyways så var ungdomarna där också snälla, trevliga och roliga hahahaha.. vi körde maffia och det var kul.. lol en runda tog en timme typ >.<

själva rollspelet var helt okej, jag och emina representerade Kina i frågorna gällande dödsstraff och barnarbete och vi vet alla vad kina står i de frågorna.....8-) men iallafall så HANN VI ALDRIG framföra vår resolution!!! >.< endast två stycken hann framläggas så jag var både lite besviken eftersom att vi hade jobbat med den.. "länge" och dels sjukt glad för jag slapp prata i mikrofon framför alla delegater hahahahha.

måste säga att furuboda var jävligt fint, det är typ en liten resort för utbildning? de jobbar främst med handikappade barn men det fanns inte så många när vi var där tycker jag. rummen var precis som på hotell med stor toalett, tv och gott om plats :) maten vi åt var buffé hohohoho. första middagen var INTE god, äggnudlar med stora nötköttsbitar och paprika som var sur som i dont know what och ärtpannkaka(?). frukosten var bäst tyckte jag.

kommer inga bilder för jag är lat hehe..



Kommentarer
Postat av: Helena

hehe ni fick gå på rollspelsläger, ska berätta för Jakob så blir han avundsjuk

2010-11-16 @ 08:56:16
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0