chronicles of a high school student

Redan har nästan halva gymnasietiden gått och det är inte långt kvar till universitet! Herregud! Får lite växa-upp ångest över detta, men än så länge måste jag bära med mig den jävla datorn varje dag, ta helvetiskt trånga bussar upp till skolan och släpa med hela mitt liv upp för k-husets never-ending trappor.. och just det, ha idrott en gång i veckan.

Tänkte skriva lite om mina pet-peeves när det gäller gymnasiet. Typ vad som har förändrats..

* utseendefixering
Oh oh jag har blivit mycket mer utseendefixerad sen jag började i gymnasiet MEN MEN MEN MEN det betyder inte att jag ORKAR eller KAN ta hand om mitt utseende speciellt bra. För jag fantiserar bara om hur jag borde se ut och jag är 1.för lat 2. för okunnig 3. för lat igen för att orka fixa t.ex. lite weight issues som jag har. Det enda jag gör är att jag får ångest gånger en miljon över någon finne (vadå singular... någRA finnAR..-.-) och tänker på det heeelaaa tiden. Går inte att få bort tankarna om dem :'( och så det jag gör är concealer ^^ men inte bra-.-

* "jag vet inte vem du är"
Stor skola = mycket folk = noll igenkänning.
Jag brukar aldrig kolla på folk för jag tänker att de märker att man kollar och klarar inte av det. Även om jag kollar kan jag inte känna igen folk om de inte har några speciella drag eller egenskaper. typ hon med skitlånga håret (true person) eller hon med utväxten (true person).
Så när mina vänner berättar om någon samhälls trea som jag borde se ofta eftersom att treorna har klassrum bredvid oss ofta och jag inte VET VEM DE snackar om ALLS blir jag och de frustrerade -.-
OMG I AM PEOPLE RECOGNITION ILLITERATE.

* björn den ******************
stor skola = ingen jävla påverkan alls.
allt som handlar om oss elever bestäms av skolstadens chef och hans G's. T.ex. vår flytt.. så deprimerande att få lämna nic och flytta till olympia.. FYFAN tänk TÄNK om harry potter och hans gäng från gryffindor var tvungna att bli slytherins!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TYP så allvarligt ÄR det. nic=gryffindor olympia=slUtherin tych=ravenclaw och före detta petri= blandning mellan hufflepuff och slytherin.
jaja basically, harry potter måste nu bli ond och blond och VI elever kan och får inte påverka det.

* spanska
jag har kommit rätt långt, steg 4 ^^
kan nu bra spanska.
MEN
man kan bara inte lära sig om man inte tycker om det längre... och jag gör inte det klockan 8:30 tisdagar och fredagar.
ett halvår kvar.. sen kommer en viss spanskabok att brännas upp..

* den leriga vägen mellan olympia och nic
har tyvärr lektioner på olympia och måste ta mig dit genom att gå på denna leriga och inte-färdig-konstruerade väg. De försöker växa gräs men det går inte med 100+ elever som slavar omkring där varje dag. Så nu när det regnar blir  det super geggigt och halt och träskigt. kommer utan tvekan trilla där någon gång när det är ishalt.

* äckliga salar och matlukt
alla skolhus har sina äckliga salar och sina fina salar. Själv har jag inte många av de äckliga men vissa är...>.<
och sen när man går i korridorerna känner man BARA matos. och man kan tro att jag som gillar mat hade gillat det men nej. jag hatar det!!!!! OHHh det är så äckligt speciellt efter lunch och man kommer ut ur matsalen och hela en själv luktar "mat". och det är olika maträtter varje dag men den lukten är ändå densamma... typ äcklig oljig konstig köttlukt <sh fygbs hwiae jag får ångest av den lukten.

* läraren som säger att vi inte får skicka in arbeten via email
..jaha och vad fick vi datorerna till för?

* obekväm
jag är så jävla obekväm i skolan. det enda sättet för mig att plugga är när jag sitter i pyjamas hemma.
det var längesen jag faktiskt gjorde något under lektionerna (men det betyder inte att jag inte hinner all skolarbete)
jag jobbar bäst hemma i lugn och ro och när jag är bekvämast.
skulle lätt vilja testa home schooling. men det finns risk för lathet hehehe.


nu orkar jag inte nämna fler.. men det finns. tänker säkert på det varje dag i skolan.

varför skrev jag denna listan, det är skola imorgon!!!!!1

ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

som sagt

detta lovet flög som en harry potter när han ska fånga kvicken.


Kommentarer
Postat av: Helena

ohh jag känner igen mig, speciellt i det där om människoigenkänning, jag känner aldrig igen folk heller. Det kanske är något genetiskt så du behöver inte känna dig dålig för det, inte ditt fel utan generna...

2010-11-07 @ 13:26:24
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0