internationella helvetes konflikter

nu har jag suttit en lång stund och pluggat på min rapport om Koreakonflikten. känns bra att ha fått skiten gjord! jag har lite kvar men det gör jag imorgon, det var längesen jag var så här koncentrerad (så länge).
Nu känns FN-rollspelet som är nästa torsdag...verkligt. Idag fick vi se en inspelad B helvetes film som var från när TVÅORNA gjorde det i höstas, det var hemskt.. Man måste säga högst ärade delegater innan man pratar, nästan aldrig höja rösten, ställa följdfrågor och det allra viktigaste enligt mig - vara kunnig om varje land.
Sen finns det ju en dresscode också - formell klädsel i form av svart kjol, blus och kavaj..Plus högklackade skor.
Sigh~

Hur ska jag få flera andra länder att skriva på min resolution, vi representerar trots allt ett land där de torterar politiska fångar (och enligt en dokumentär jag såg körde de upp en spade i en kvinnlig politisk fånges vagina/slida) EWWWWWWWWWWW ..

eller okej egentligen skriver de inte under att de stödjer det men de skriver under de åtgärder vi ska ta för att inte bryta mot artikel 5 i FN:s lagar som har med mänskliga rättigheter att göra.

okej hoppas ni orkade läsa.. nu ska jag youtuba lite och ni vet..leva lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0