food @ Japan 3

Här kommer del 3


kalla nudlar (man doppar nudlarna i den kalla soppan i vänstra hörnet, tror jag). det var sjukt gott.


man fick ett halvrått ägg också, gott!


mamma valde ett set med kött.


jag åt rå fisk över ris. gott och mättande :)


plastmodeller utanför ett café, det är stjärnteckenglass

så här ser stenbockens glass ut!



så fina !!


lejonets glass (den såg "mäktigast" ut tycker jag..)


jag beställde dock inte stenbockens glass utan krabbans har jag för mig. hur krabban kom in som tecken vet jag inte (de kanske mear kräftan..) . men den såg godast ut så därför blev det den.


camillas dricka


syrrans dricka


utsikten vi hade i det här caféet.


samma dag som vi åt stjärnteckenglass åt jag detta till middag. alla de "vuxna" valde sukiyaki men jag och camilla bestämde oss för curry!!! så gott och SÅ starkt.


camillas veggie-curry.


desserten efteråt


någon av dagarna åt jag detta. ett helt set för cirka 50 sek! blev jättemätt och åt aldrig upp det..
gyoza, fried chicken och ris.


mammas mat


syrrans, jakobs och mammas mat.


onigiri! sjögräspapper runt ris med en sorts fyllning i mitten. så jävla gottttttttttttttt. och som ni ser fick jag 20 yen i discount (typ inget alltså..) för att jag köpte det sent på kvällen. (kostar typ 8 kronor styck)


när vi åt buffé i chinatown åt vi bland annat vårrullar


gou


woho, phoenix-claws(?) och dumplings.


phoenix claws är ett finare namn för chicken feet. Det är jättegott!!


dumplings


fried stuff


mammas dumpling i hajfenssoppa.


gröna dumplings!


one lonely fried thing


xiao long baos. juuicy


steamed spongecake


pepparkex.


lawson 100 yen store!!!!! allimac, you remembah??+


jag åt okonomiyaki från ett matsstånd. helt ok men för mycket deg.


närbild på torkad fisk "shreds"


köttspett



pizza i shibuya. sjukt mycket cheese..


en kväll var jag o camilla ute i asakusa området själva, vi gick till denny's och beställde detta och..


detta beställde jag!! så fiiiiiiint!


!!!


Kommentarer
Postat av: Allimac

Klart jag kommer ihåg :o. Varje kväll efter att vi varit ute så blev det " Lawson senare ikväll right?" Right (Y) :D

2010-02-22 @ 22:28:43
Postat av: Allimac

Klart jag kommer ihåg :o. Varje kväll efter att vi varit ute så blev det " Lawson senare ikväll right?" Right (Y) :D

2010-02-22 @ 22:42:21
Postat av: sandra

omg betty har du fottat allt du har ätit när du var där??XD haha!

2010-02-23 @ 21:01:00
Postat av: betty

sandra: Ja klart :O man måste memorera allting!!:D haha

Allimac: good goood~~ :D

2010-02-24 @ 15:13:54
Postat av: emina de Vil

omg..! så vackert!.. blir nästan tårögd.



Får McD. att se ut som det skit det faktiskt är.

2010-02-25 @ 20:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0