food @ Japan 2

här kommer del två av maten som vi åt i tokyo:


Kimchi okonomiyaki - man får allt det i en skål, råa ingredienser - man steker det själv. kul men svårt att göra och som tur hade vi syrran med oss. hon kanske inte gjorde på det fullständigt korrekta sättet (vilket jag tror hon gjorde..) men huvudsaken är att vi fick mat hehe


en grön dricka~


snart klar! på med sås och det vita är majonnäs


pepprar på lite torkad fish och det gröna som är..något.


next up monjayaki(?). det är en rinnig variant typ. man skulle röra ihop det ovan, och sen steka det. men monjayakin blir aldrig en kaka/fast utan rinnig hela tiden~

här är en vid på the making of the monjayakin:



och här är en video på när det var klart:





sist åt vi också stekta nudlar.


orange juice


GIANT omurice (omelett fylld med ris och speciell sås till det). detta var plastmodellerna utanför restauangen.


mamma åt sallad (she needed the veggies..)


jag åt barnmenyn~ inte så hungrig just då. men det var skitgott :D


mammas (?) pasta när vi åt i inage med syrran o jakob


min pizzaa. inte så god~ ni ser som fettet flyter hehe


middag med anna o yin i akihabara. vi drack strawberry shakes


vi åt kimchi pancake!


åt koreanska rätten bibimbap


man blandar allt och äter det.


någon soppa med tofu i


kycklingspett!!!
från vänster till höger (vad jag tror det är)
hjärta, njure(?), fett, vanliga köttdelen plus lök och sist kycklingskinn.
godaste var fettiga delen (den i mitten) fett....o.O så gott.


på julafton åt vi korean bbq där man grillar köttet själva.


första kötten att grilla




det var riktigt stor eld ett tag vid vårt bord.


marinerad kyckling


mamma o deras bord


lever, den som inte var så god..


fiiniished~


takoyaki! bläckfiskbitar i deg. russian roulette, en fylld med wasabi, syrran fick den men jakob åt den.
och han gillade det -.-


strawberry milk from the vending machines


denna kaffe hittade jag när jag köpte jordgubbsmjölken. någon hade nog glömt den där och jag ...jag...jag tog den!!! men den var oöppnad och jag svimmade inte efter eller något hehe


chips (nästan alla chipspåsar kommer i sån size)




Kommentarer
Postat av: Helena

barnmenyn såg god ut, jag vill också testa ngn dag men har inte vågat beställa den hittills hehe



hehe stackare som glömmer sin dricka direkt efter att han köpt den...

2010-02-21 @ 10:59:50
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0