hypnotisören (varning för långt inlägg..)

istället för att uppdatera dagligen (too lazy) så kör jag en fetepost istället. hmm ja de senaste dagarna har jag inte gjort speciellt mycket, kan bero på att de flesta jobbar,..men egentligen beror det bara på att jag är LAT.

:

mamma har köpt krabbor

ser lite bränd ut hehe.

jag blev sugen på att baka efter att ha spelat för mycket baking life på facebook.

jag bakade denna mintchokladstårta i torsdags eller fredags, minns inte riktigt och håller inte koll på dagarna längre. men den var supergod!

man hade i mintchoklad i smeten som man sedan gräddade i ugnen och glasyren var även smält mintchoklad. chocolate overdose.

jag kan lägga upp receptet om ni vill ^^

 


hehe, munskyddet köpte jag i Tokyo!

Annars så har jag varit i väla, kollat på en massa anime.....ätit. Och i..eh .. minns inte vilken dag,  men jag var med emina för någon dag sen i ättekulla!

jag har även köpt boken hypnotisören av lars kepler. köpte den i tisdags, tror jag, och den är verkligen sjukt bra. jag har börjat tycka om alla deckare, svenska deckare är faktiskt jättebra (inte för att jag har några andra, förutom en engelsk deckare, att jämföra med..)
Den handlar om en man som hittas mördad, styckad, i ett omklädningsrum och sedan visar det sig att hela hans familj, frun, sonen och dottern också blivit mördade. MEN hans son överlever och hamnar i en "mindre" koma.  poliserna får veta att det fanns ännu en överlevare från familjen, deras äldsta dotter, som inte bor tillsammans med dem. Så för att rädda dottern från att bli mördad (de antog att det var en mördare som ville utrota familjen eftersom att inget var stulet), måste de hypnotisera sonen för att få reda på mördarens signalement.

och vad som händer när han är hypnotiserad var väldigt läskigt.

ni vet när man läser en bok så ser man ofta allting framför sig som i en film .. man ser hur människorna ser ut och så.

det är lite konstigt för mig, eftersom att en av huvudpersonen heter Erik så ser jag bara min svenskalärare som heter Erik, utspela denna roll. Och pojken som ligger i koma är ciel phantomhive...alltså en animefigur.
hmmm..

det enda som stör mig är att poliskommissarien bryter på finska när han pratar svenska, de har påpekat det ett antal gånger så nu när det kommer till hans dialoger "läser" min hjärna det med en dialekt.
lol

förresten så är det nog den första boken som fått mig lika rädd som en skräckfilm..detta beror säkert på att jag är en RIKTIG fegis i allmänhet men ändå..
och kan tillägga att de enda skräckfilmer jag har sett är......hmm.. "jag vet vad du gjorde förra sommaren" och kanske halva "the ring".
och scary movie 4.

[FÖRLÅNGTINLÄGG.SE]


lol så här ser pojken i boken ut för mig!

book cover:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0