mattprovet~

då var matteprovet över!
Jag är inte alls glad men jag är ändå glad över att det faktiskt var riktigt svårt (nästan alla mvg-kids whine:a)
Första gången i mitt liv som jag haft ett matteprov på två timmar (förutom np tror jag).
Det gick dåligt...jag tror jag kommer få G på provet, men det var HUR jädra svårt som helst.
de fyra sista talen hade han aldrig gått igenom hur man räknar såna tal, och frågar man varför säger han "ja men det  är väl det som är mvg? hehe"

sadist!!!

jaja jag kommer få g på det första matte B provet, men han sa att alla kan höja sig i nationella, då nationella provet är mycket enklare enligt honom (litar inte på honom -.-)

här är sista talet som många fick problem med:

I en rätvinklig triangel är den längsta kateten 4 cm längre än den kortare, hypotenusan är 25% längre än den längsta kateten. räkna ut arean.
själv fick jag det till 2.5 kvadratcentimeter, men antar att det är fel.

ett annat tal som det stod stilla för mig var:

skriv två olika andragradsekvationer där lösningarna är x1=0 och x2= 6
faan.. förstod när emina förklarade efteråt -.-


Kommentarer
Postat av: Lodda

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO. Trodde det stod "skriv två olika andragradsekvationer där lösningarna är x2 = o och x2 = 6" så jag trodde det var heelt annorlunda från varandra. FAAN HELETES *****

2010-05-02 @ 10:02:13
Postat av: emina d. v.

bäst för honom att np är lättare:V

kmr annars att snea honom som in i helv-



får kramp när jag tänker på triangel upg...

men imorgon är domedagen. då är resultaten klara... kan se honom nu sittandes hemma med ett sadistiskt flin och rättar våra prov...:V

2010-05-02 @ 10:15:04
Postat av: emina de vil

omg omg!!!! kolla på detta:



http://www.youtube.com/watch?v=aC-KOYQsIvU&feature=related



i den typ 58 sek. börjar det awesome:a!!!!

2010-05-02 @ 13:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0