bloggfenomenet #1

tänkte göra en serie av blogginlägg där jag skriver om en massa saker jag brukar lägga märke till. och alla dessa har naturligtvis med bloggar att göra! ända sen det blev en hype (om det inte fortfarande är en) att ha en blogg så har så sjukt mycket saker skett ! om man tänker efter så har mer än 100 tjejer fått nya dörrar öppnade för sig och tusentals andra har hittat sin grej, vare sig om det är genom att blogga om mode, design eller vardagsliv så kanske man hittat sig själv mer you know. iallafall så tänkte jag göra detta till en mer humoristisk thing, och ja om ni inte orkar läsa så - jag förstår er! det är nämligen också en av de saker jag har märkt hohoho.


bloggläsarna och deras kommentarer:

till att börja med - herregud så jobbiga vissa kommentarer kan vara. och ja, bevis för detta hittar ni inte på min blogg då men om man går in på vilken blogg som har mer än, vad kan det vara 5000 kanske, besökare om dagen så kan man hitta de jobbigaste kommentarerna EVER. och extra jobbiga kommentarer är det vid två speciella tillfällen - 1. när bloggaren har skrivit någonting som får läsarna att undra, detta leder till 500 likadana kommentarer som "vart har du köpt dina jeans på bilden?" och fastän det kanske redan besvarats i kommentarerna av bloggaren men vissa är för lata (eller datorokunniga?) för att leta upp svaret på den frågan.. det andra fallet är 2. om läsarna på något sätt kan rätta eller "ge råd" till den som man vanligtvis själv följer. detta ger väl läsarna en känsla av att de själva är kunniga, de vill visa för bloggaren att de också finns och det jobbiga är inte informationen de delar ( hmm..) utan det är att 500 andra tänker likadant och skriver också ett svar till bloggaren som kanske frågat något så fånigt som "hur stavar man nu det ordet?" .. då när man klickar in sig på kommentarssidan kan man se 500 likadana svar där det står "det stavas XXXX :)"

ett exempel:

http://stinalee.se/2009/may/lacelacelace.html#comment


stina-lee skrev ett inlägg om en blus i spets och i början av texten skrev hon att hon inte kunde komma på vad "lace" hette på svenska ( jag känner igen mig där hehe)
men iallafall, det är tur som fan att hon kom på vad det hette senare i texten, för annars hade hon fått 62 kommentarer där det enbart stod vad det heter på svenska. hahaha det roliga är att det brukar se ut så här bland kommentarerna då:

#1 Spets heter det ju!

#2 menar du spets eller ? ....

#3 men vafan bara googla det, haha shit spets heter det ju!

#4 hmm ja det där med svenska och engelska ord är en kluring det, inte alltid man kommer på orden direkt :-) men om jag inte har fel så heter det spets ;-) hoppas jag var till någon hjälp!

#5 spets...

#6 spets :)

#7 spets!!!!

sen efter typ 7 kommentarer händer det någonting, någon jävla smartass har tagit sig tiden att googla:

#8 I wikipedia står det
Spetsar, genombrutna, mönstrade tunna textilier, utförda i olika material som till exempel linne, silke och bomull och med olika tekniker, till exempel sömnad, knytning, flätning, språngning, vävning, stickning, virkning och knyppling.

och förklaringen av tyget på engelska är
a delicate decorative fabric woven in an open web of symmetrical patterns

hoppas det var till någon hjälp!

sen fortsätter det då med 50 kommentarer där det står "spets, spets spets spets spets spets spets spets speeeets"

men det är ju klart, vi småbloggare vet ju ingenting om det där  .. *cough*


HEJDÅ!

pls stay kind!

Kommentarer
Postat av: Helena

urk vad jobbigt, tur att jag har en liten blogg hehe

2009-05-12 @ 14:56:14
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Loddihi

hahahaa. jag vet exakt hur den känslan är, när man kollar på andras bloggar. speciellt den "vart har du köpt din jeans" som du skrev, när det står på dagens outfit.. gaaah.

2009-05-12 @ 17:17:22
Postat av: Cam

Haha, håller med till 100%

Btw. SPETS heter det!!!! ;)

2009-05-13 @ 12:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0