SP1A

ja nu har skolan börjat och tänkte skriva lite om min första skoldag .

Började med uppropet i aulan...första klassen han ropade upp var SP1A och det var där jag hamnade.. helt själv utan mina vänner. Aja, agnesa och lotta hamnade i samma klass iallafall (SP1C). iallafall började då all information och de delade ut en massa papper osv. efter första "lektionen" kände jag att jag vill byta klass, så jag och en till tjej som också ville byta klass stack och letade efter rektorn och syon och efter att vi snackat med syon som sa att det kanske skulle gå gick vi till sista "lektionen". då vi hörde från många att man får vänner efter ett tag och att det skulle behövas en massa pappersarbete(?) om man skulle byta klass kände jag att jag inte ville, så efter skolan stack jag till syon och sa att jag skiter i det. går i denna klassen och jag tror det kommer bli bra! dessutom kände jag mig så himla barnslig och jobbig när jag ville byta. fanns ju hur många som helst i min klass som var ensamma och inte kände någon, så varför skulle jag inte klara det? mm men det här blir bra.

haha skola enligt schema börjar inte förrän nästa torsdag och på tis-ons ska vi på läger... HERREGUD hur ska det gå?? vilken väska och vad ska jag ta med mig?! så jobbigt :/ dessutom blir det en massa aktiviteter som fotboll och sånt på lägret :'(

jag undrar hur det gick för alla mina före-detta klasskamrater :D hoppas ni är nöjda .

det värsta är.. börjar nio imorgon men vet inte vart vi ska samlas -.- får gå till klassrummet och se.

Kommentarer
Postat av: Helena

vad spännande det låter. Jag tror det blir bra att du kom i en helt ny klass så kan du få massa nya vänner men också ha kvar dina gamla! Lycka till!

2009-08-20 @ 19:02:57
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, det gäller att vara öppen och trevlig så får man nya kompisar. Det är ju alltid läskigt att börja på något nytt och man vill ibland bara ha kvar det gamla. Men släpper man inte kusten ur sikte upptäcker man inga nya kontinenter :p

Lycka till i den nya klassen!

2009-08-21 @ 14:36:53
Postat av: Betty

Helena: haha ja det är rätt spännande :D Thanks

Anna: Ja det är sant :D fint "ordspråk" ! Taack!

2009-08-24 @ 09:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0