Mjölkmage

Jepp så här är det, alltid när jag är i skolan och tar mjölk till lunch, så efteråt har jag jättejätteofta ont i min mage, och känt att min mage har svullnat eller har magknip, och det har nu kommit fram till att jag har mjölkmage, sökte lite på det och såhär stod det:

För över en miljon(!) svenskar har mjölkmage, dvs är överkänsliga mot mjölksockret. Detta bidrar till gasbildning, magknip och värk.

EXAKT alla tre symptomen stämmer på mig.. Blev typ ledsen för jag vill kunna dricka mjölk och typ det finns ju mjölk i nästan allt! Men jag tror inte jag har en så allvarlig mjölkmage, kan fortfarande äta småsaker med mjölk i.. men ååh :/ mjölk som e nyttigt. ska be mamma köpa havremjölk.. eller vad det heter :)

Har du mjölkmage? Hur hanterar du det?

Btw, bilder på mina jeans kommer imorron.. blev lite sent nu ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0