köpenhamn

Idag åkte SP1A till Köpenhamn för ett studiebesök. Vi åkte till nationalmuséet och gjorde en stadsvandring i Köpenhamn..


i båten




framme i köpenhamn


påväg mot nationalmuséet


köpenhamns tivoli har något kinesiskt tema :)




arrival!


totempåle..(?)


riktigt häftigt museum med olika kulturer för varje rum^^


duy-an och Emira


fanns fina smycken från de olika kulturerna!!!


afrikansktttt




indiska leksaker


samuraihjälm (?)


swoords


en japansk bärgrejs. så liten o.O




någon mer som tänker på journey to the west?  (Táng-Sānzàngs klädsel o.O huhuhuhuhu)


kinesiska beltbuckles.


hattar och hattknoppar


kalligrafi


de var jättesmå


smyyyyycken!! minns inte från vilken kultur dock, men jättefina!








japanska bärgrejen i närbild






jag och heen ^^


marmorbro something something
("det här är en marmorbro och är gjord av marmor, under ser ni vattnet och det är mycket vatten där i")


de spelade in något danskt. jag vinkade med hela min armkraft


grodperspektiv är inte min favorit..


tänkte på ouran high school host club...o.O (fast den på bilden är fulare..)


waaa~






ströget var inte kul. 30 hungriga elever kring ett crepes-stånd och nästan ingen hade danska kronor med sig..


jag ville gå in i observatoriumet men det kostade 10 danska och jag sparade de pengarna till snacks på båten o.o
tänker på den gången i trean eller vad det var och man åkte till ven med klassen. några av oss fick en tjuga.. EN TJUGA. och det konstiga är att det räckte till rätt så mycket o.O


hossam sån hamster -.-


inne i en kyrka


tåget påväg hemåååt.

TRÖTTTTT!

för mina snackspengar köpte jag


skittles..!


Kommentarer
Postat av: Helena

vad roligt med utflykt!

hehe är det meningen att du ska peka på hästens rumpa?

2010-06-09 @ 04:33:51
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Helena

vad roligt med utflykt!

hehe är det meningen att du ska peka på hästens rumpa?

2010-06-09 @ 04:34:15
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0