tosselilla

Hejhej!

nu ska jag skriva lite om tosselilla som vi var på i tisdags (kan inte fatta att det var så "längesen"). iallafall så började det med en tidig (för tidig) morgon då vi gick upp ca 5:45!!!! därefter packade jag det sista.. bråkade lite med mamma och efter det bar det iväg mot skånes sommarland. vi mötte Anna i bussen och därefter camilla (och Emilie) i knutan. Så himla jobbigt att man måste byta tåg och sånt bara för att åka mot lund nuförtiden, har för mig att det beror på att de bygger om, iallafall så blev det att vi gick av i kävlinge och tog ytterligare ett tåg mot lund c. Så hektiskt det var där också haha lite synd om de som ska jobba och måste komma i tid då det bara var några minuter emellan varje tåg.

vi skulle sedan åka buss i cirka en timme för att ta oss till Ramsåsa... HAHAH och när vi kom fram dit fanns det inte en skymt av tosselilla.. inte ens MÄNNISKOR fanns där (förutom de som åkte förbi oss i bilar). dock fanns det söta kor.
vi hade ingen aning om vart vi skulle gå !!!!!!! fanns ingen väg och allt runt omkring var skog. så anna fick ringa sin pojkvän och fråga om hjälp och efter att vi hade gått och gått i en äcklig skog med en massa feta kryp (och tagit fel väg en gång) hittade vi lilla tosselilla. det var tur att vi slapp köa för det hade jag inte ooorkat. så vi kom in dit rätt tidigt och kunde köra go-cart.. det var rätt kul men fegisen som jag är tyckte redan det var för snabbt. herregud hur ska jag någonsin kunna skaffa körkort.. iallafall var det helt okej.. fortfarande läskigt och jag välte omkull bildäcken som fanns på banan hehe OCH ändå kom jag sist.. omg. precis efter go-carten gick vi vidare och upptäckte då dessa skiiiiiiiiiiiiiiiiiithemska krypen som bara fastnade överallt på en. de var verkligen jättesmå och vi trodde att det hette knottar men när jag kom hem och googlade insåg jag att knottar är som myggor.. fast värre och det var det ju inte. det var riktigt små små, endast några millimetrar och alla har nog sett dem för om man rör på dem där bak hoppar dom iväg lite.. som loppor (usch).
iallafall var dessa krypen överallt på en, kläderna, håret, håLen, mina glasögon-------everywhere.

jag blev jättesur och helt blääääääääh över krypen så jag var på dåligt humör hehe. men iallafall så åkte vi bergodalbanan som fanns där. rätt rolig och jag är glad att jag vågade huhuhu. sen var det tarzanland som var förvånansvärt litet och därefter ÄNTLIGEN BADET!! fy vad jag längtade eftersom att de småkrypen då inte kunde sätta sig på oss lika bra i vattnet. det var skitkul att åka vattenbanorna och den roligaste var kanske den där man satt på en badring och åkte ner eller den som var jättelångsam och lång hehe.

det roligaste som hände var ändå när vi skulle duscha och det finns inga duschar i tosselilla(omg) så vi fick duscha vid en vidrig utomhusdusch. det gick bra ändå ( vi duschade i våra bikinisar) , måste ha varit roligt att se det. fyra kineser som försöker duscha sitt hår (och en som gör det med skor på HAHAHAHAHAHAH)

när vi var "rena" och fina drog vi därifrån.. var jättevarmt, tur att det inte var lika jobbigt att hitta busshållplatsen. sedan kom vi tillbaka till lund där vi käkade middag och sedan tog vi tåget hem. skönt att vi slapp byta tåg denna gång iallafall..

rekommenderar inte tosselilla alls. fy jag hade gillat det om jag 1. varit rätt klädd (hade för varma kläder) 2. om inte så många småkryp hade funnits där och 3. om det iallafall hade funnits duschar inomhus, det var rätt smutsigt där tyckte jag..

och just det.. det var strömavbrott i en timme där. då fick vi trängas i den största poolen med en massa småbarn. inte kul. ännu ett minus på listan...


Kommentarer
Postat av: helena

heheh duscha utomhus var kul!

2009-07-18 @ 11:16:25
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0