julafton och de skitet...

Halloo!

tankte egentligen inte blogga men nu har jag surfat runt lite och last en massa om alla olika manniskors julafton. stor mig lite pa allt det har: ja ossa fick jag lite sant smasaker som man alltid far, ni vet smycken, underklader smink och sant.
har alltid hakat upp mig pa det. for sana smasaker far fan inte jag.  det ar nog smasakerna som gor det till en riktig jul HAHA.

iallafall tankte beratta om min julafton sa att jag inte glommer bort det!

borjade med att jag och camilla akte in pa morgonen till shibuya (dar all ungdomsshopping finns och varldens storsta crossover) for att leta efter julklappar till syrran, mamma o jakob. jag o camilla yrade runt och gick in till shibuya109 som ar det kanda tornet fyllt med bara shopping. en massa japanska gyarus darinne.. typ som fjortisar kan man val saga.. men de ar sotare an de svenska fjortisarna enligt mig. darinne kande vi direkt att vi inte horde hemma. for dyrt tycker jag sa vi stack ut igen.

sa bestamde vi oss for att leta efter hm, vilket vi hittade. tror det var 4 vaningar! det var mycket fint darinne och inte lika stort utbud som i sverige men helt okej!

efter det at vi pa subway och sen akte vi tillbaka till asakusa. alltsa inga julklappar kopta...
syrran har jag egentligen redan kopt till, dvs den saken hon kommer fa nasta augusti eller nagot eftersom att detinte ar lont for mig att ta med det till henne for att hon sedan ska med det tillbaka till Sverige nar hon flyttar tillbaka. och till jakob fick det bli pengar.. hehehe
och mamma har jaginte gett nagot an.......

iallafall hamtade vi mamma och tog tunnelbanan till chiba/inage dar min syrra bor. pa stationen vantade hon tillsammans med anna och yin som ocksa kommit till tokyo nu! tror inte jag namnt det i mitt forra inlagg.
vi gick till maruetsu som ar ett litet shoppingstalle, egentligen inget shoppingstalle men ja det finns iallafall klader, supermarket och 100 yen store dar :) dar handlade vi en massa skit pa 100 yen butiken.
sen var det dags att ga till restaurangen dar vi skulle ata middag!

for oss blev det korean style bbq. man fick grilla sitt eget kott i en san liten grill vid varje bord. ja det var supergott med olika sorters kott som typ tunga, fet kokott (kokott med mycket vitt i dvs fett och nar det grillas smalter typ det och gahhh sa gott) kyckling, lever och nagon vanlig kott till minns inte..

efter all kott och efterratt drog vi over gatan till ett gamecenter, dar skulle vi vanta pa syrran o anna i en halvtimme sa jag forsokte fa ett par horlurar genom en san clawmaskin, lyckades tyvarr inte -.- men whatever.
sen kom syrran o anna och vi tog hissen till sjunde vaningen dar vi skulle kora karaoke.
yeey karaoke......................not. tycker inte det ar saaaa kul men hade varit sa himla kul om man hade gatt med sina vanner. anyway ar det typ vanligt som fan i asia och vi betalade for free time som ar typ 5 timmars karaoke. det gar ratt snabbt anda fastan vi inte var dar fem timmar. finns iaf gratis dricka och gratis glass sa det e nice.
sjong en massa jullatar och sen isnt she lovely HAHAH.

vid tio - halv elva tiden drog jag, mamma o camilla hemat for vi var radda att vi skulle missa sista taget hem, det sista gar typ vid tolv eller ett. och det tar en tmme att aka fran tokyo till chiba plus att vi maste byta tunnelbana en gang ocksa.

ja kom hem och sov val ratt snabbt :)

fick ingen julklapp av mamma eller camilla...... men fick en jattesot onigiri-eller-nagot-figur av jakob och sen fick jag en skitsot och skitgrym grisklocka man hanger pa vaskan av syrran.

och just det.
sen fick jag ett mobilsmycke och grisklistermarken.
ni vet dem dar smasakerna ...!


Kommentarer
Postat av: Helena

hehehe ja småsakerna, bra ihopbindning av inlägget!

2009-12-28 @ 12:16:42
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0