MORAL


själv är jag nog för det, jag tycker fortfarande att en person ska få bestämma över sitt liv. men jag tycker att det måste vara under starka villkor om en patient ska kunna få dödshjälp.  Man tar ju livet av djur för att de inte ska lida, kan man inte göra samma sak för människor som dessutom ber om det??
men argumenten mot dödshjälp är också starka.
Läkarna ska ju inte "mörda" folk, de ska ha inställningen om att rädda folk, ett liv är värdefullt osv.

Ska ha en redovisning om detta nu i veckan...
Får se hur det går, ringde nyss en sjuksköterska för man måste ha med en jävla intervju i redovisningen. Hon var inte otrevlig direkt men undvek mina frågor och snackade om annat. Varför är människor inom vården så ignoranta?? okej, de har viktigare saker för sig men det tar inte mer än en kvart att svara på frågorna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0