bilder, part six


åkte till harajuku för att gå till nhk studiopark (typ en sändningsstationgrejs/tv-kanal). utanför fanns det matstånd. åt något jag visar i ett annat inlägg :)


en allé
tyvärr var nhk studiopark nyårsstängt så vi fick åka tillbaka en annan dag..

påvägen tillbaka mot stationen såg vi en massa folk som samlades på en plats!


det visade sig att ayumi hamasaki, en riktigt känd sångerska i Japan, skulle ha sin konsert där.
så jävla sinnessjukt mycket folk som köade för att köpa hennes concert goods. typ hoodies med ansikte/logga på, väskor, smycken och en masssa annat.


gick till takeshita dori igen




nästa dag skulle vi spendera årets sista dag med syrran och jakob. såg detta utanför en restaurang. nudlar som rör sig själva.

här är en video:

tur att jag inte sa något.. lyckades prata i vartenda freakin video jag har filmat. och mammas röst....:@@@@@


vi tog det lugnt och åkte tåg/tunnelbana över vatten med grym utsikt. (mitt 1gb minne tog slut också -.- men köpte ett 4gb nästa dag) efter att vi åkt det satte vi oss på denny's och åt. dem gav mig min efterätt innan min huvudrätt. WTF.. [syrran @  denny's med sin mobil]


på kvällen gick vi till templet innan tolvslaget och det var galet mycket folk där. mat överallt och kö in till templet.


kebab!!!!!!! (Y) fatta så sjukt det är att höra folk från mellanöstern prata japanska! man är helt van vid svenska eller deras hemsspråk ... im impressed.






fisk och musslor




här räknade man ner. har bara denna bilden typ eftersom att allt annat var filmat..


nästa dag åkte vi och köpte lucky bags i ABAB shoppingmallet. det var kööööööööö och kaos därinne för alla vill få tag på en bra lucky bag. lucky bags är när dem stoppar en massa grejer i en bag och det är för ett värde av t.ex. 5000 yen, men så säljer dem det för 2500 yen. nackdel: man får ej veta vad man får (vissa kan man se igenom, de är genomskinliga men t.ex. som den jag köpte kan man inte se)
fördel: eh... man tjänar ju trots allt på det^^
detta är då den jag köpte. eh sån wannabe LV ^^ blev helt ok nöjd med innehållet, kunde ju ge bort vissa grejer hohoho


åkte till sunshine city igen för att explora det noggrannare denna gången.


avslutade med en grönt te smoothie..^^



Kommentarer
Postat av: Anna

Jag och yin funderade faktiskt på att gå på ayumis konsert, men när vi såg att biljetterna kostade 8000sek styck så struntade vi i det. Helt sinnesjukt dyrt! Kanske bara var vip platserna som fanns kvar eller nåt.

2010-02-03 @ 08:14:17
Postat av: betty

8000 kr!???? Herregud så dyrt!! inte ens värt det även om det är vip!! :O

2010-02-03 @ 18:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0