taro and durian

häromdan köpte mamma hem glass from nowhere else than the local vietnamese duude som öppnat butik i en förredetta kiosk där man sålde godis, snacks, glass och sådana normala grejer för kioskar. numera säljs det vietnamese/asian food. nyligen (tror jag) fick dem in nya varor! nämligen glass. yey tänkte jag, till OCH MED när jag hörde vilka smaker det var, som min mamma berättade exalterat:

"jag ska köpa glass till dig imorgon, det fanns glass med taro och durian smak!!!!!"

hmm okej det KAN vara gott. sometimes är asiaterna jävligt bra på det med smaker, t.ex. bläckfiskbollarna (snacks) eller vad det var som vi åt som faktiskt är helt okej. dessutom har jag (nog) ätit glass som smakar taro i vietnam och durian är ju egentligen inte såå konstigt..
så hon köpte det.. och för er som inte vet vad durian eller taro är så:




TARO.
EH wtf tänker ni nonasians. typ någon kolrot from nowhere... och dem gör glass av det :O
fast det är egentligen sött. orkar inte förklara så mycket men det smakar lite sött tycker jag.


das durian......

den gula frukten som man gjorde glassen av.

frukten som nästan alla hong kong-boer inte gillar lukten av.

anywayyy ni undrar säkert hur glassen såg ut?!


tadaaaa. taro glassen jag åt.

jag tyckte att det smakade helt okej i början men efteråt lever smaken kvar och ja det är nog problemet, smaken är föööör fyllig och föööör mycket och det gör att man får kväljningar bara av att tänka på den. (iallafall jag). och shit med alla annan glass äter jag åtminstone en varje dag... men gahh nu vill jag inte ens se på den. vill därför inte ens äta durian glassen.. kommer aldrig kunna äta frukten mer.

förresten, har ni någon "kräkmat". det vill säga någon mat som ni kände smaken av första gången ni spydde, vilket gör att ni associerar den maten med kräk? kanske bara jag som har det men röda äpplen som är av den grymt söta sorten ger mig kväljningar. varje gång jag äter det eller känner lukten av det blir jag påmind om den gången i dagis då jag spydde efter att ha ätit ett rött äpple. därav var smaken av röda äpplen kvar i munnen och likaså spya.

BYEEEEEEEEE.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

KÖTTFÄRSLIMPA!



Så var det med det. Tänker aldrig mer äta det.



Haha sååå mycket credit ska han inte ha, alla maträtter är ju vanliga japanska maträtter. Han gick runt till populära familjerestauranger och kollade vad som var mest populärt, hans uppgift som han fått av sin chef var att göra ett spel som barn och mammor kunde spela ihop just för att många mammor står i vägen för spelande.. dom tycker ju inte det är så bra för barnen alltid. Så då gjorde han Cooking Mama, hihi.

Ja man står liksom upp och äter.. och så kommer sushin på ett löpande band, på små tallrikar. Man kan sitta ner på vissa stället också. Jag är ingen direkt expert, jag är ingen sushi ätare. Har aldrig varit på någon restaurang i Japan. Jag var inne på din systers blogg och lämnade en kommentar, är så kul när andra svenskar också är här!

2009-11-12 @ 16:41:00
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Postat av: Helena

för Jakob är det seafoodcurry hehe

2009-11-13 @ 06:07:05
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Sandra

ja, chokladmousse... fyfan. jag spydde inte av det så som du menar men när jag tänker på det så får jag kväljningar eftersom första gången jag smakade det så spydde min lillebror precis bredvid mig och när jag såg hans spya asså... yeah.. plus så tyckte jag inte den var god heller så..

2009-11-16 @ 19:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0