min fredag

Hello!
idag så var det skola as usual. inget speciellt förutom att man märker hur all personal i skolan försöker få det perfekt till öppethus imorgon. det ska moppas och städas och allt ska göras på "lektionstid". men jag klagar inte för fick sluta tidigare från bilden tack vare det!! stack direkt till kinesiskan och hade en tråkig lektion där. läraren är så jävla konservativ och diskrimerande! inte för att han var speciellt jobbig idag (in fact, han sa inte mycket idag för att det var en uppgift man skulle göra själv). på måndag har jag studiedag och jag vet inte om jag ska till kinesiskan eller inte! hmmm... får se hur jag känner på måndag höhö.

imorgon är det som sagt öppethus i nästan alla gymnasieskolor i hbg, inklusive skolstaden.
ska stå i klassrummet i en timme och berätta om gymnasie-introt som vi håller på med :) minns faktiskt inte mycket från då jag var nia och gick på öppethus.. allt jag minns var en grymt kass redovisning från diplomati-klassen som handlade om Kina. så.. öppethus är inte så bra för såna som jag, fick inget intryck av skolan alls! men nu tycker jag att nicolai är bbbbästa huset i skolstaden! fräschare rum tycker jag.

oh något annat som hände idag var att vi fick kolla på estet-ettornas föreställning. det var skitbra! duktiga var dem, de hade gjort om melodifestivalen till - melodinicovalen. ehh.. doesnt make sense men ska föreställa vår egna melodifestival och så fanns det en konferencier, 6 bidrag från låtar som INTE vunnit eurovision song contest förut och så dessutom hade dem spelat in egna "green room" klipp som dem spelade upp.. så bra tajmat.

har ett klipp på mobilen som jag kan lägga upp sen. från låten som vann! där en kille spelade som en av tjejerna i abba tror jag höh grymt.


hoppbild. men där kan se mitt rum(en del) för er som inte sett.  ser ni skålen på bordet..där bor min hamster :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0