Festival

Nu är det äntligen dags för den årliga hbg-festivalen. tiden för alla ungdomar att klä upp sig till hårtopparna(?) för att sedan gå runt festivalen. det börjar med att man går och går och går och sedan stannar man vid tivolit för att stirra o stirra o stirra på alla andra som gör exakt samma sak, nämligen - STIRRAR på alla andra. sen måste man stanna med sina vänner ett tag för att viska om vem det där är och vem hon där är och hur DEM har förändrats och yadi yada. 90% av människorna som mina vänner viskar till mig om har jag INGEN aning om vem det är.. jag nickar bara och säger "jaha..!"

men det värsta jag vet med festivalen är ändå att ta bussen ut SJÄLV: jag vet inte om jag fått någon slags fobi för det sen jag var liten och tog bussen ut till festivalen. men det är så läskigt för bussen är fullpackad redan vid runristargatan. och jag brukar lyckas få sitta själv tills någon sätter sig bredvid mig.. dock är det som när man ska av som det är värst.. för jag brukar alltid tänka "hallå jag ska av.. res dig" om den bredvid mig.. och just det!! en gång var det en kille som typ somnade bredvid mig.. jag bara "faan.. vad ska jag göra" och försökte harkla mig så att han skulle höra..

iallafall är det dags för mig att gå ut i detta slagfält nu! vi ses och jag hoppas att ni får en trevlig festival-upplevelse iallafall :) det ska nog jag ha!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0