vilken morgon.. men det är äntligen helg!!

hej!!

måste börja med att berätta om min hektiska morgon, den börjar som vanligt. det vill säga jag vaknar tio över sju för att sedan gå ut till hamstern för att byta vatten, mat osv. till min förfäran ser jag - ett superlitet hål i ena hörnet av buren (den var av plast)....... PANIK! fick jag och började kolla i hamsterboet, under spånet också vidare. dock var det förgäves för det fanns ingen hamster!!! jag sprang in till mitt rum för att "börja leta" (jag vet, idiotiskt egentligen för att hamstern kunde vara överallt).. men jag hade nog tur, för så fort jag kommer in i mitt rum ser jag i ögonvrån något litet svart som rör sig hypersnabbt... there she is, gömd under en byrålåda.

och pricken över i:et var när jag hämtade lådan med mat för att jag skulle locka henne med det. då välte hela den lådan.. och en härlig hamsterblandning for ut över hela golvet. ja, det var sjukt hektiskt. sen kom min kompis Agnesa för att vi brukar gå till skolan tillsammans. så jag förklarade situationen för henne och så började vi leta efter pixie -.- efter en stund lyckas vi fösa ut pixie ifrån det trånga utrymmet, hahaha så rädda vi blev då! för hon sprang omkring ursnabbt.. tillslut fick vi upp henne och tillbaka i buren, seeeeen köpte mamma och syrran en ny bur grejsimojs av stål och nu kan hon förhoppningsvis inte rymma mer :(

som ni kanske förstår blev min dag inte alls lyckad, jag sov mig igenom hela SO:n och det var low energy för övrigt...

för att vara ärlig så vaknade jag nyss!! ska käka banana med chocolate :)

imorgon åker min syrra hem till linköping, faktiskt sorgligt because... det känns som om hon bor här nu.. men ja, jag får längta tills jag ska åka upp till henne själv!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0