trivia of the day

♦ spanskan inställd imorse.. glädje men ändå inte. varför? jo för vi hade åkt till skolan i onödan.. kunde haft sovmorgon tills 10:10. Men optimist som jag är så var jag ändå glad för att jag slapp använda den spanska delen av min  hjärna...eh(?). Men sovmorgon på fredag iaf!!!

♦ pissar på mig av rädsla när jag läser att såna äckliga giftiga spindlar invaderar TOKYO. omfg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

♦ hatar när man går i butiker efter skolan. Man kånkar med sig tio kilo böcker och ser allmänt äcklig ut efter en lång skoldag.. Det värsta är när hela butikens personal stannar upp när man kommer in. De börjar hålla andan and "keepin it cool" medan de håller ett eller två ögon på en. Känns som om man stulit något fastän man verkligen inte har.......!

♦ håller på att läsa en engelsk bok om en grupp killar som skapat sin egen religion där en av killarna är "guden". De följer religionen slaviskt och har fått för sig att en vacker tjej i skolan är terrorist och de bestämmer sig för att rädda världen genom att kidnappa henne. Stod en skitintressant sak:

"this is a world of appearances. Our minds are shaped to think in stereotypes. We're all guilty. For example: think of a headmistress. What do you see? A woman with a bun and glasses and a grim face. Think of a nurse. Think of a fireman. this is the world we live in. Think of a terrorist and you see a young man with a beard. Not a beautiful girl. This is the challenge we face: convincing the world to see beyond the superficial"

- awesooome. men vad händer när stereotyperna faktiskt stämmer i de flesta fallen?? det handlar kanske mer om att inte bli förvånade och att vara misstänksam på alla..!


alltså......när man börjar snacka om en bok...då har man nog inte mycket mer annat blogga om hehe.

sry for typos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0