OK vad är du?

Haha en sak jag märkt nu de första dagarna av gymnasiet är att det är en standardfråga för nästan varje elev att fråga vad deras nya klasskamrater kommer ifrån, det går ungefär till såhär:

"- hej vad heter du?
- betty
- Ah okej vad är du ..? var kommer du ifrån?"

okej i detta fall tog jag mig själv men vissa ser ju att jag är asiat direkt fast för alla balkaner blir det mycket frågande för man kan inte alltid se det direkt..
dock tycker jag inte att det är fullt så dåligt då man kanske har mer att snacka om när man vet vilket land den personen kommer ifrån... det som är dåligt är att människor kanske är mer intresserade av det än av hur man verkligen är `(?) och dessutom skaffar fördomar.

olönt inlägg?

ni som inte orkade läsa borde iaf läsa detta:

5 hg godis @ Tasty house för 20 kr.

vi ses där :D

Kommentarer
Postat av: Helena

jag förväntar mig att du köper med dig massa gottgott upp till mig!

2009-08-28 @ 17:46:39
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: betty

fan kommer ju äta upp allt på vägen dit XD

2009-08-28 @ 22:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0