en varm sommardag

en varm sommardag för min del betyder nu framöver ett svalt rum med igendragna gardiner, en fet betty som ligger i sängen och trycker på datorn, allt som är ätbart gör henne sällskap och givetvis alla asiatiska dramaserier som förgyller dagen. det är vad jag nu kallar varm sommardag. det är inte längre shorts och bikini nere på stranden med glass och vänner och glöm inte fienderna som alltid finns där - alla jävla kryp. jo jag var nere i stranden med mamma och mammas vän & barn.....helt jävla hemskt. stekhett och jag hade ingen bikini med mig för att jag "trodde det skulle vara kallt i vattnet" , det är iallafall vad jag sa till dem, men ärligt talat är det bara för att alla medelålders asiatiska kvinnor inte finner det svårt att utpeka om någon (jag) är fet. Så där sitter jag på den blåa plastfilten mamma tagit med, det är fan ett duschdraperi vi sitter på.. sen flyger det miljontals (så känns det iallafall) kryp förbi, blomflugorna som liknar getingar, riktiga getingar, bin, nyckelfu*kingpigor och all annan strandkryp det kan tänkas finnas. så hemskt det går att bli. och alla andra runtomkring stirrar på oss eftersom att jag viftar och skriker, mamma har med sig en egen fan och försöker gömma ansiktet och självklart får vi inte glömma när den andra mamman tar fram "yau" (kinesisk "olja") för att ta det på dotterns getingstick.

jag drog därifrån rätt tidigt. sur och barnslig.

men iallafall har det fått mig att inse att varma sommardagar spenderar man inomhus!

Kommentarer
Postat av: Helena

hehe det är bra betty, inomhus är rätt!

2009-08-05 @ 16:29:42
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Camilla

Yes, det är precis vad jag tycker! Därför gillar jag vintern = inga insekter...

Btw vår stad har invaderats av nyckelpigor. >.<

2009-08-05 @ 18:11:27
Postat av: betty

camilla: oh nej säg inte att det är fullt i stan :@ hatar dem så mycket!!



syrran: bara jag inte blir sån som bara är i sitt rum hela tiden så!

2009-08-05 @ 19:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0